صدمه‌ جبران ناپذیر مصوبه اخیر وزارت صمت برای تولید کاغذ
22 خرداد 1403
در حالیکه مصوبه اخیر وزرات صمت و انتشار فهرست ۷۵۰ کالای اولویت دار برای واردات بحث‌برانگیز شده است،‌ برخی فعالان حوزه کاغذ معتقدند که این مصوبه به حوزه تولید نیز آسیب‌رسان است و برخی کالاهایی اولویت‌دار برای واردات در داخل نیز تولید می‌شوند.

در روزهای اخیر یک مصوبه در وزارت صمت سر و صدای زیادی ایجاد کرده است،‌ مصوبه‌ای که بر اساس آن امکان ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی وزارت صمت تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
 
در مقابل، امکان اخذ ثبت سفارش جدید صرفاً برای واحدهای تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت که برنامه تولید سال 1403 خود را در بخش تجارت داخلی ثبت کرده باشند و این برنامه به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر تخصصی مربوطه رسیده باشد، امکان پذیر خواهد بود.
 
انتشار این مصوبه انتقادات بسیاری را روانه وزارت صمت کرد،‌ در میان منتقدان به این مصوبه،  واردکنندگان کاغذ نیز به چشم می‌خورند،‌ به اعتقاد آن‌ها مصوبه اخیر نظم موجود در بازار کاغذ را که بیش از یکسال گذشته به دشواری ایجاد شده است،‌ بر هم خواهد زد. و در برخی کالاهای ضروری از جمله کاغذ گلاسه و ... که تماما وابسته به واردات هستیم،‌ کمبود خواهیم داشت.
 
پس از این انتقادات وزارت صمت دو روز پیش‌، اصلاحیه‌ای بر این مصوبه منتشر کرد که بر اساس آن در سامانه جامع تجارت فهرست 750 کد تعرفه‌ای که از نگاه متولیان این سامانه در تأمین کالاهای مورد نیاز کشور از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را اعلام کرد تا واحدهای بازرگانی نسبت به این اولویت‌ها اقدام به واردات کالا کنند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد