نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

واردات کاغذهای دولتی ادامه دارد/نوسان یک‌درصدی قیمت کاغذ و مقوا
1 بهمن 1401
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه صدور برخی بخشنامه‌ها در بانک مرکزی در کار واردکنندگان اخلال ایجاد می‌کند، گفت: نگاهی به بازار نشان می‌دهد قیمت‌ کاغذ و مقوا طی هفته‌های اخیر تنها یک درصد نوسان داشته که کاملا طبیعی است.

حسن ميرباقری، رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت واردات کاغذ طی ماه‌های اخیر گفت: با وجود اینکه روز به روز تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بیشتر می‌شود اما همواره سعی کردیم در تامین مواد اولیه مورد نیاز فعالان حوزه چاپ و نشر نقش داشته باشیم.

وی با اشاره به ثبات نسبی بازار کاغذ و مقوا طی هفته‌های اخیر، عنوان کرد: نگاهی به بازار نشان می‌دهد که قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر، حدود یک‌درصد نوسان داشته است که برای همه حوزه‌ها ازجمله کاغذ و مقوا، کاملا طبیعی است و به دنبال تغییرات نرخ ارز خیلی چشمگیر نیست.

میرباقری همچنین به برخی بخشنامه‌های بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: به تازگی بخشنامه‌ای صادر شده است که بر‌اساس آن تا هفته گذشته اگر واردکنندگان ثبت‌سفارش ارزش داشتند می‌توانستند در سامانه نیما با ارز دیگر به نرخ سامانه جایگزین کنند، اما به تازگی جلوی این کار گرفته شده و مانع بزرگی برای واردکنندگان در ثبت سفارش‌ها شده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر کمبود ارز نیمایی در سامانه نیز یک مشکل جدی است که امیدواریم به زودی با تدبیر دولت و راهکاری که بانک مرکزی برای آن می‌اندیشد، این مساله نیز حل شود.

میرباقری همچنین با بیان اینکه معمولا سه ماه پایانی سال، ماه‌های شلوغی برای فعالان حوزه چاپ و نشر است و باید کاغذ به وفور در دسترس این گروه باشد، گفت: برخی بخشنامه‌ها که بی‌مقدمه صادر می‌شوند، روند کار را دچار اختلال می‌کند و می‌تواند برای ماه‌های آتی مشکل‌ساز باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه کاغذ در روز پایانی هفته گذشته، توضیح داد: طبق اعلام واردکننده بیش از 5‌هزار تُن از کاغذهایی که قرار بود به کشور وارد شود، اکنون به کشور آمده و مابقی نیز در راه است و تا پایان سال وارد خواهد شد.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد