نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

استمرار روند نزولی قیمت کاغذ تحریر در بازار/ثبات در بهای سایر ملزومات چاپ
28 دی 1401
نگاهی به بازار ملزومات اولیه کتاب نشان می‌‌دهد که طی هفته اخیر، قیمت کاغذ و مقوا با کاهش 10 تا 50 هزار تومانی در بازار همراه بوده است و بهای سایر ملزومات مثل مرکب و زینک تغییری نداشته است.

قیمت کاغذ و مقوا در هفته‌های اخیر با افت و خیز زیادی همراه بود و طبق پیش‌بینی‌ کارشناسان و فعالان این بازار، بهای این کالا با شیب نزولی طی هفته‌های اخیر همراه بوده است.
 
این موضوع به دنبال توزیع کاغذ کارخانه چوب و کاغذ مازندران، توزیع کاغذ از سوی دولت در میان ناشران و افزایش واردات کاغذ در حوزه‌های مختلف محقق شده است و نشان‌دهنده آرامش نسبی در بازار کاغذ است؛ البته این موضوع فقط برای حوزه کاغذ نیست و در سایر حوزه‌ها و ملزومات نیز شاهد کاهش یا ثبات قیمت‌ها هستیم.
 
مرکب ایرانی که از هفته گذشته با 10 درصد افزایش قیمت همراه بود، در هفته جاری تغییر زیادی نداشت و امروز در بازار هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی 153 هزار تومان، هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت 120 هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، 133 هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به 107 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
مرکب گلاسه خارجی نیز تغییر قیمت زیادی نداشته و هر کیلوی آن حدود 240 تا 250 هزار تومان در بازار عرضه شده است. بها زینک نیز همانند دو هفته قبل ثابت مانده و و هر ورق آن حدود 70 هزار تومان است. الکل ایزوپروپیل نیز که برای شستشوی ماشین‌های چاپ استفاده می‌شود به قیمت حدود 75 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.
 
براساس این گزارش، هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز افزایش قیمت داشته و امروز در بازار حدود 90 هزار تومان و چسب گرم کیلویی 190 هزار تومان عرضه شده است.

کاهش قیمت کاغذ در بازار
و اما رصد بازار کاغذ دوشنبه (‌‌26 دی‌ماه) حاکی از استمرار کاهش قیمت کاغذ تحریر است، امروز هر بند کاغذ چینی 70 گرمی 70 در 100 به‌قیمت یک‌میلیون و 170 هزار تومان قیمت‌گذاری شده که نسبت به هفته گذشته 10 هزار تومان کاهش داشته است.
 
همچنین هربند کاغذ چینی 70 گرمی 60 در 90 نیز در هفته جاری به قیمت 870 تا 880 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
 
بر اساس این گزارش قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر چینی80 گرمی 70 در 100 نیز امروز حدود یک‌میلیون و 10 هزار تومان و هربند کاغذ چینی 80 گرمی 60 در 90 به قیمت یک میلیون و 50 هزار تومان است. کاغذ گلاسه بدون تغییر، نسبت به سه هفته اخیر قیمت‌گذاری شده و هر کیلو گلاسه گرم پایین به قیمت 36 هزار تومان و کاغذ گلاسه گرم بالا نیز کیلویی 41 هزار تومان در بازار عرضه شده است.
 
می‌توان امیدوار بود که کاهش قیمت کاغذ تحریر به‌عنوان اصلی‌ترین و استراتژیک‌ترین کالای مورد نیاز اهالی نشر همچنین ثبات قیمت مواد اولیه تولید کتاب بتواند به کنترل قیمت پشت جلد کتاب در ماه‌های پایانی سال منجر شود. سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم در حوزه توزیع کاغذ و نظارت بر بازار نیز ازجمله عوامل موثر بر این موضوع بوده اشت که استمرار آن می‌تواند به آرامش در بازار کتاب منجر شود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد