نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

مدیریت نامناسب در توزیع و تخصیص منابع ارزی عامل بحران کاغذ
29 خرداد 1398
کاغذ گران شد. جمله ای که این روزها زیاد به گوشمان می خورد. کم شدن صفحات چندین روزنامه، بسته شدن بعضی روزنامه ها و چاپ نشدن بعضی کتاب ها همه نشان از بحرانی به نام بحران کاغذ دارد . از سال گذشته تا کنون حوزه های نشر و روزنامه ها و بسیاری از مراکز که با کاغذ سر و کار دارند با مساله به عنوان گران شدن کاغذ و توزیع نامناسب کاغذ روبرو هستند.
ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا علت اصلی این امر را سوء استفاده و سوء مدیریت می داند و معتقد است بالا بودن قیمت کاغذ اصلی ترین مساله مورد اعتراض روزنامه داران است.
وی با اشاره به اینکه تولید داخلی می تواند 40 تا 50 درصد نیاز روزنامه ها به کاغذ را پوشش دهد گفت: مجموع مصرف کاغذ در روزنامه ها از 60 هزار تن تا 70 هزار تن است که 50 درصد آن نیاز به واردات دارد . اما به علت عدم حمایت دولت، تولید داخلی در زمینه کاغذ روزنامه نداریم.
ابوالفضل روغنی افزود: دولت به روزنامه ها ارز 4200 تومانی می دهد واردات کاغذ هم بر این اساس بوده است اما علی رغم تخصیص ارز 4200 تومانی ، کاغذ روزنامه با قیمت خیلی بالا ارائه می شود چرا که در بخش تخصیص منابع تدبیری برای انجام کار وجود ندارد.
رئیس هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به اینکه بخش داخل می تواند تولید 150 هزار تا 180 هزار تن را پوشش دهد، افزود: اما متاسفانه تولید کاغذ تحریر به علت عدم حمایت از تولیدکننده داخلی بشدت کاهش یافته است.
روغنی در خصوص عدم حمایت از تولیدکننده داخلی و عدم تخصیص منابع موردنیاز تولید کنندگان، گفت: تعرفه ها به نفع واردات است و از تولید کننده داخلی حمایت نمی شود.
وی با اشاره به اینکه برای حل مسائل داخلی و تولید کار خاصی انجام نشده است، گفت: سرمایه گذاری در بخش بازسازی و نوسازی صنایع کاغذ انجام نمی شود و صنایع کاغذ در زمینه کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه قدیمی شده است و تولید را برای ما گران کرده است.
همچنین سید حسین میرباقری، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا در خصوص مشکل اصلی کاغذ گفت: اتحادیه به عنوان متولی اصلی امر توزیع کاغذ می تواند کمک خوبی برای حل مساله کاغذ باشد. بحث توزیع مربوط به اتحادیه کاغذ و مقوا است و باید اجازه دهند این روند از طریق خود اتحادیه انجام شود.
وی افزود: اگر این روند توسط اتحادیه انجام شود، مشکل حل خواهد شد. اصلی ترین مشکل کاغذ بحث توزیع آن است و این مساله تا زمانی که به اتحادیه واگذار نشود، وجود دارد.
میرباقری با بیان اینکه از نظر قیمت کاغذ مشکلی وجود ندارد افزود: علت گرانی کاغذ توزیع نامناسب کاغذ است و متاسفانه 11 ماه است که کاغذ هرروز افزایش قیمت داشته است به طوری که قیمت هر بند کاغذ از 150 هزار تومان به 450 هزار تومان رسیده است.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد