نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

مدیر کمپین«با کاغذ مدرسه بسازیم» خبر داد: مشارکت 20 میلیارد تومانی برخی بانک‌ها در مدرسه‌سازی به جای چاپ سررسید
29 ارديبهشت 1397
«با کاغذ مدرسه بسازیم» نام کمپینی بود که در فضای مجازی بعد از زلزله استان کرمانشاه بر سر زبان‌ها افتاد. گردانندگان این کمپین با ساختن تیزر و ویدئو‌های مختلف در تلاش بودند تا بانک‌ها و موسسات دولتی را مجاب کنند که هزینه‌های چاپ سررسید و تبلیغات کاغذی خود را صرف ساخت مدرسه در مناطق زلزله‌زده کنند. با گذشت شش ماه از زلزله کرمانشاه با علی پرهام‌نیا، مسئول این کمپین، درباره اقدامات این کمپین و میزان موفیقت و تاثیر آن در بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده گفت‌وگو کردیم.

پرهام نیا در ابتدا درباره هدف اصلی کمپین «با کاغذ مدرسه بسازیم» گفت: هدف اصلی کمپین این بود که بانک ها و موسسات دولتی به جای چاپ سررسید و تبلیغات کاغذی مرسوم، در مناطق زلزله زده کرمانشاه مدرسه‌سازی کنند. خوشبختانه از آنجا که مردم و افراد مشهور جامعه مانند هنرمندان و ورزشکاران از این کمپین حمایت کردند، برخی از بانک ها و موسسات مالی نیز با موج ایجادشده همراهی کردند و در نهایت تصمیم گرفتند که هزینه‌های چاپ سررسید و تبلیغات کاغذی را به ساخت مدرسه در مناطق زلزله زده اختصاص دهند.

پرهام‌نیا در پاسخ به این سوال که بانک‌ها سالانه چه میزان از درآمد خود را صرف چاپ سررسید می‌کنند؟ گفت: بررسی و تحقیقات ما نشان می‌دهد که بانک ها در سال حدود 9 میلیون جلد سررسید چاپ می کنند که هزینه آن چیزی معادل 100میلیارد تومان می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های ما و جمع آوری داده‌ها چاپ این تعداد سررسید به غیر از هزینه سرسام آور مالی برای بانک‌ها، باعث قطع حدود یک میلیون و چهارصد هزار اصل درخت می‌شود که ضربات جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

پرهام‌نیا با بیان اینکه با 100 میلیارد تومان هزینه‌ای که بانک‌ها صرف چاپ سررسید می‌کنند، حداقل می توان 250 مدرسه در مناطق زلزله‌زده ساخت و به مرحله بهره‌برداری رساند، درباره میزان موفقیت این طرح گفت: طبق آماری که استانداری کرمانشاه ارائه داده است بانک‌ها تا به امروز مشارکت 20 میلیارد تومانی در مدرسه‌سازی مناطق‌زلزله‌زده کرمانشاه داشته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

او در ادامه از بانک‌های دی، انصار، پارسیان، شهر و تجارت، همچنین شرکت مخابرات ایران و شرکت ایران خودرو به عنوان نهادهایی که در این کمپین شرکت کرده‌اند، نام برد و گفت: چاپ سررسید برای بانک‌ها تبدیل به یک عادت شده است و بار تبلیغاتی چندانی برای آنها به همراه ندارد. اما مدرسه‌سازی به غیر از اینکه می تواند سرمایه اجتماعی برای بانک‌ها محسوب شود، تبلیغات موثرتری نیز در مقایسه با چاپ سررسید برای آنها محسوب می‌شود.

پرهام‌نیا درباره برنامه‌های بعدی این کمپین گفت: اکنون کمپین فعالیت خود را زمینه خودداری بانک‌ها از چاپ سررسید با توجه به گذشته دو ماه از اول سال متوقف کرده است اما با تشکیل اتاق‌های فکر به دنبال این هستیم که برای شروع سال تحصیلی جدید فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و صرف هزینه آن در مناطق محروم را در بین اقشار مختلف مردم نهادینه کنیم.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد