نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

نوسانات قیمت کاغذ، بازار چاپ قم را خراب کرده است
1 بهمن 1396
مجتبی محمودیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه نوسان قیمت کاغذ در روزهای اخیر به شدت به وضعیت بازار کار چاپخانه‌داران لطمه زده است، عنوان کرد: در سال‌های قبل حتی در بدترین شرایط کار و سفارش‌های تولید، در سه ماه آخر، چاپخانه‌ها با حداکثر ظرفیت خود نسبت به تولید کتاب یا سررسید کار می‌کردند.

وی افزود: در این روزها، نوسان قیمت مشکل جدی ما است و روزی نیست که ناشر یا چاپخانه‌دار بداند که قیمت کاغذ از صبح تا بعد از ظهر یکسان است یا قیمت آن نسبت به روز بعد افزایشی ندارد.

محمودیان با بیان اینکه چاپخانه‌دار نمی‌داند که آیا از خرید، فروش یا چاپ کاغذ متضرر می‌شود یا منتفع، ادامه داد: در دولت یازدهم، خوشبختانه ثباتی را در قیمت کاغذ تجربه کردیم که خیلی خوب بود، اما در پنج ـ شش ماه اخیر نوسان قیمت کاغذ خیلی زیاد بوده است، در این میان اگر قیمت‌ها افزایش داشت و می‌دانستیم به عنوان مثال سه یا چهارماه این قیمت را داریم کار حداقل آسان‌تر بود.

وی تاکید کرد: الان چاپخانه‌داران به دلیل نوسان قیمت، جرات نمی‌کنند که به تولید کارهای جدید اقدام کنند و یکی از بزرگترین معضلات چاپخانه‌داران در استان همین موضوع نوسانات قیمت کاغذ است که بخش تولید را با مشکل روبرو کرده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با بیان اینکه اینروزها بیکاری و کم‌کاری در میان همکاران ما زیاد شده است، گفت: بسیاری از همکاران ما که در این موقع سال، سررسید تولید می‌کردند الان نمی‌دانند که با این قیمت‌ها اگر کالایی تولید کنند، فروخته می‌شود یا خیر. آن‌‌ها دچار تردید هستند که اگر الان کالا را با قیمت فعلی تولید کنند و در بهمن یا اسفند ماه قیمت کاغذ پایین بیاید و قیمت تمام شده کار بالا باشد ممکن است در رقابت با دیگر فعالان این حوزه نتوانند موفق باشند و متضرر شوند.

به گفته محمودیان، همه این عوامل موجب شده است که تولید به شدت افت کند و کمتر چاپخانه‌داری نسبت به تولید اقدام کند، در این میان اگر تدبیری اندیشیده می‌شد که در سه ـ چهار ماه پایان سال، ثباتی در قیمت کاغذ به وجود می‌آمد، شرایط کار و تولید نسبت به قبل وضعیت بهتری داشت.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد