نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

صنعت کاغذ و آینده ی پیش رو
30 دی 1396
به نقل از ایسنا، دیگر به صورت گذشته خبری از کاغذ و کتاب و نامه و سایر فرآورده های کاغذی نیست. تمامی این نکات به صورتی پیش می رود که گویی دیگر نیازی به صنعت چوب و کاغذ نداریم اما نکته اینجاست که بازار کاغذ جهانی همچنان گردش مالی بسیار بالایی دارد و به معنای دیگر، کاغذ در بسیاری از صنایع در حال استفاده شدن است.

یک کارشناس حوزه کاغذ در این زمینه می گوید: به همین دلیل، تجارت جهانی چوب و کاغذ در مقیاس جهانی بازاری رو به رشد دارد و تولیدات این صنعت در نقاط مختلفی از جهان در حال استفاده است. حتی میزان مصرف کاغذ در جهان با رشد مواجه شده و پیش بینی ها حاکی از آن است که این میزان مصرف بیشتر نیز خواهد شد و بازار کاغذ به یکی از بازارهای بزرگ تجارت شود.

«صادق میرزایی» ادامه می دهد: میزان تولید و مصرف کاغذ در آسیا هم اکنون بیشتر از هر جای دیگری از جهان است. نرخ رشد آسیا در تولیدات صنایع چوب و کاغذ چشم گیر بوده و با توجه به پیشرفت این صنعت در چین، این روند بیش از پیش خواهد شد.

در حال حاضر بیشتر از یک سوم کاغذ و مقوای تولید شده در جهان در آسیا تولید می شود و به همین مقدار، میزان تولید کاغذ در آمریکای شمالی کاهش یافته است. در طرف مقابل نیز، بیشترین میزان مصرف کاغذ و مقوا در آسیا و به طور خاص در چین مشاهده می شود.

نکته قابل توجه، در مقیاس جهانی، میزان تولید و مصرف کاغذ دارای آمارهای بسیار متفاوت است. میانگین مصرف جهانی کاغذ به ازای هر فرد در حدود 55 کیلوگرم است که بیشترین مقدار آن 300 کیلوگرم در آمریکا و کمترین میزان آن 7 کیلوگرم در آفریقا است.

بررسی ها نشان داده است ، در مناطق پر جمعیت آسیایی مثل چین، این عدد در حدود 35 کیلوگرم است که نشان دهنده ی پتانسیل بالای رشد این صنعت در آسیا مانند چین است. با توجه به این که میزان مصرف کاغذ در کشورهای پیشرفته مقادیر بالاتری دارد، کشورهای رو به توسعه مانند چین و دیگر کشورهای حوزه شرق آسیا، میزان مصرف کاغذ بیشتری خواهند داشت.

نشریه علمی (نیوساینتیست) اعللام کرده است،با توجه به رشد سریع تولید کاغذ در کشورهای آسیایی، به ویژه چین، روند جهانی صنعت کاغذ دچار تغییرات شده و جایگاه برترین تولید کنندگان کاغذ که در گذشته متعلق به کشورهای آمریکای شمالی و اروپا بود رفته رفته توسط کشورهای آسیایی مانند چین و اندونزی و مالزی اشغال می شود.

آخرین بررسی ها نشان می دهد، هم اکنون حتی صادرات جهانی کاغذ به طور انحصاری در دست تولید کنندگان آسیایی کاغذ و مقوا است. صادرات کاغذ از کشورهای آسیایی به خصوص چین به سوی کشورهای غربی از مدتی قبل آغاز شده است و با توجه به کم بودن قابل توجه هزینه های تولید در کشورهای آسیایی به نسبت کشورهای غربی، بازار به شکل کلی در دست تولیدکنندگان آسیایی کاغذ افتاده است.

میرزایی معتقد است، چالش اصلی که صنعت کاغذ را در چند سال اخیر بیش از پیش تهدید کرده و می کند، دیجیتالی شدن سبک زندگی در بسیاری از کشورهای جهان و حتی تاکیید به ارتباطات بدون کاغذ است. اما مصرف کاغذ در جهان فقط برای مصارف ارتباطی و نامه نگاری نیست.

وی تاکید می کند: با چرخش صنعت چوب و کاغذ به سمت بسته بندی و چاپ، این کاهش مصرف در مدت زمان کوتاهی جبران خواهد شد. به اعتقاد تحلیلگران، اگر می خواهید در تجارت کاغذ سود ببرید، باید تمرکز خود را روی صنعت بسته بندی و محصولات بهداشتی بگذارید.

با کاهش صنعت کاغذ در بخش رسانه های چاپی انواع دیگر محصولات چوب و کاغذ از قبیل مقوا، صنایع بهداشتی سلولزی و بسته بندی بهترین جایگزین برای مصرف جهانی کاغذ هستند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد