نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

تعامل شورای شهر وناشران و کتابفروشان برای حل مشکلات
24 آبان 1396
برنامه بازدید اعضای شورای شهر اسلامی تهران از راسته فرهنگی خیابان انقلاب پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه برگزار شد و سپس نشست همفکری ناشران و کتابفروشان با مسئولان شورای شهر در کتابفروشی صفا واقع در بازارچه کتاب برگزار شد.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در بخشی از این نشست، با اشاره به حل مشکلات کتابفروشی های انقلاب با همکاری شورای شهر تهران گفت: در بحث دسترسی شمال و جنوب انقلاب و محل گذر بی‌آرتی‌ها مسائلی وجود داشت که منجر به مسدود شدن این مسیر و عدم دسترسی از شمال به جنوب انقلاب شده بود. با مذاکره با فرمانده پلیس راهور فعلا و تا زمان احداث زیرگذر زیرزمینی مسیر مذکور باز شده است.

وی با اشاره به مساله دستفروش های کتاب در راسته انقلاب گفت: شهرداری می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مسائل را حل کند همان طور که امروز دیدیم دستفروش‌ها از این راسته جمع شده بودند.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران از دیگر سخنرانان این برنامه بود که گفت: خیلی غم انگیز است که در راسته انقلاب بیشتر از اینکه کتابفروشی رونق داشته باشد شاهد فروش پایان نامه و مقاله هستیم. ساماندهی و رفع مشکلات ناشی از دستفروش ها هم یک وظیفه کمیته اجتماعی شورای شهر است. به همین دلیل چندین و چند جلسه نیز با سازمان‌های مردم نهاد برگزار کرده‌ایم تا بهترین تصمیم را برای حل این مساله بگیریم.

این عضور شورای شهر ادامه داد: دستفروشی را صرفا با جمع‌آوری نمی‌توان سروسامان داد و بدون یک برنامه‌ریزی و سامانه مشخص هم دستفروشی می‌تواند منجر به بزه یا ارائه کالای نامعتبر شود یا به صنف و مردم لطمه بزند. ما به دنبال تعامل با اصناف هستیم تا با کمک شما سازوکار مشخصی را برای مساله دستفروشی طراحی کنیم تا دیگر در خصوص دستفروشی بزه اتفاق نیفتد .مثلا سامانه ای طراحی کرده‌ایم که برای دستفروشان نوعی هویت مشخص کند. البته نه اینکه این هویت باعث لطمه زدن به اتحادیه ناشران باشد. می‌توان منابع اولیه و ماده‌ای را که دستفروشان به فروش می‌رسانند، از این وضعیت بی‌حساب و کتاب خارج کرد یا می‌توان محدوده‌ها و مناطق مشخص و نظارت‌پذیری را که در تضاد با صنف هم نباشند مشخص کرد.

فخاری در بخش دیگر سخنانش درباره کتاب های کمک آموزشی و کنکوری صحبت کرده و گفت: وقتی نگاه آموزش ما، کنکور محور است فقط کتاب‌های آموزشی برای جوان و نوجوان ما اولویت پیدا می‌کند و از مطالعه کتاب‌های عمومی دور می‌شود اما می شود مدل آموزش را طوری تبیین کرد که شهروندان و کتابفروشان به سمت همکاری با نوجوانان بروند. اگر لزوم بازار تست و کنکور کاهش پیدا کند قطعا خود ناشران به سمت انتشار کتاب‌های حوزه عمومی می‌روند.

اغتشاش بصری مهم ترین مشکل راسته انقلاب از دید زهرا نژادبهرام دیگر عضو شورای شهر تهران بود که در بخشی از این نشست گفت: همه مدل طراحی از مبلمان گرفته تا تبلیغات و تابلوها را در این خیابان می‌بینیم و این اغتشاش بصری مانع نمود درست جایگاه فرهنگی راسته جنوبی انقلاب می‌شود. هر چند سازمان زیباسازی تلاش‌هایی برای بهبود و بهینه سازی این مشکل کرده اما نیازمند برنامه‌های بیشتری هستیم. ساماندهی دستفروشان، رسیدگی به وضعیت ایستگاه اتوبوس و توجه به پهنه فرهنگی خیابان انقلاب هم از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد و شهردار منطقه تا ۱۵ آذر طرحی برای رسیدگی به این مسائل آماده خواهد کرد و درباره این طرح با اتحادیه ناشران گفتگو خواهیم داشت.

نژادبهرام در بخشی از سخنانش گفت: از مجموعه شهر آفتاب می‌توان به عنوان یک شهر نمایشگاهی برای نمایشگاه ملزوماتی مثل خودرو، صنعت و ... استفاده کرد. ولی کتاب نرم افزاری‌ترین نیاز فرهنگی جامعه است که نباید از مردم فاصله داشته باشد. در کنار این مسائل منتظر طرح اتحادیه و کتابفروشان و ناشران برای نقشه فرهنگی کتابخوانی هستیم.

وی با اشاره به مساله دستفروش ها در خیابان انقلاب گفت: این منطقه یک راسته عبوری صرف نیست بلکه می‌تواند یک پاتوق فرهنگی پویا و زنده باشد. بپذیریم که دستفروش وجود دارد و وقتی این مساله را پذیرفتیم در جهت رفع نیاز آنها پیش می‌رویم. باید این مساله و دیگر مسائل را حل کرده و آرامش را به خیابان انقلاب برگردانیم.



منبع: مهر

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد