نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  






گفتگويي با آقای حامد میرزابابایی
مدیر پیشین کمیته بین‌الملل نمایشگاه کتاب
25 ارديبهشت 1397

buy amitriptyline uk

buy antidepressants mastercard region2.herbzinser03.com amitriptyline online

cheap accutane

buy accutane pills

amoxicillin 500 for uti

amoxil suspension pankajmishra.net amoxicillin 500 for uti

buy prednisolone

prednisolone without prescription

tamoxifen uk smpc

tamoxifen dosage mirkamali.ir tamoxifen brand name

buy prednisolone liquid

buy prednisolone 5mg

buy naltrexone

naltrexone uk dollarbillcopying.com naltrexone in uk

tamoxifen davis pdf

tamoxifen citrate uk

lav

lav dosis naltrexon

prednisolone weight gain

prednisolone dosage read here prednisolone side effects

order abortion pill philippines

abortion philippines click here misoprostol philippines

abortion in philippines

abortion pill ph blog.caregiverlist.com abortion pill online philippines

abortuspil kopen online

abortuspil kopen

abortuspil kopen online

abortuspil online bestellen

buy antibiotic online

amoxicillin 500 mg capsules azpodcast.azurewebsites.net buy antibiotic online

abortion pill london

order abortion pill click here cheap abortion pill

buy abortion pill online usa

abortion pill online open purchase abortion pill online
ارزیابی کلی شما از عملکرد بخش بین‌الملل نمایشگاه چیست؟

بسیار بد، قهقرایی و پس‌رفتی؛ دلایل آن هم تا حد زیادی روشن است و در خبرهایی که دست‌کم در خبرگزاری خود شما منتشر شده بود تا حد زیادی این موضوع روشن و ملموس است.

بیشتر توضیح بدهید که چرا شما چنین نگاه منفی دارید؟

به‌طور مشخص عملکرد یک نظام مدیریتی در چارچوب وظایف واسپاری شده به آن و همچنین تکالیف ذاتی و برتری‌های کیفی در خلاقیت‌های مدیریتی و ارتقاء سطح خدمات آن در بستر کاری خود قابل ارزیابی است. بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال، سرای اهل قلم بین‌الملل را برگزار نکرد، در خدمات گمرکی افتضاح به بار آورد، در تخصیص غرفه و متراژ عملکرد شبهه‌ناک و تأمل‌برانگیزی داشت، هیچ مدیریتی بر نرخ ارز و پیش‌اندیشی در خصوص نوسانات بازار ارز چه برای محاسبه اجاره غرفه و چه برای فروش کتب نداشت، از پهن کردن موکت سالن تا تخصیص دستگاه پوز و اختصاص کارت پارکینگ، شرکت‌کنندگان با مشکلات جدی مواجه شدند، نظارت‌های فنی مثل مقایسه دیتای نرم‌افزاری (مانند نیلسن) انجام نشده است و گزارش‌های دقیق و تحلیلی از کتب عرضه شده در بخش بین‌الملل وجود نداشت، کتیبه سردر غرفه‌ها و اطلاع‌رسانی اولیه هم مشکل داشت، میزان متقاضی در بخش عربی و لاتین کاهش محسوس داشت و... شما بفرمایید اصلاً کمیته بین‌الملل چه کار کرد؟! چرا منفی نباشم؟ مگر اینکه منظور از بخش بین‌الملل یک تابلو سردر سالن و چند مدولار غرفه‌بندی باشد که البته حتی همان هم بی‌مشکل نبود.

حتی اگر این نقدها هم وجود داشته باشد، چرا آن را قهقرایی می‌دانید؟

من می‌پذیرم که کار اجرایی در بستر پر از ایراد و نقصان و کمبود و سوء‌نیت‌های گروه‌گرایانه نمایشگاه تهران کار دشواری است، اما وقتی ما (مشخصاً منظورم شخص خودم نیست، منظور کلیت نمایشگاه است) به یک حداقل کیفی دست یافتیم و توانستیم در برهه‌ای آن را پیاده‌سازی کنیم و بعد مجدداً برگشتیم به همان شأن نازل سابق، این یعنی سیر قهقرایی، یعنی پس‌رفت. همه آنچه اشاره کردم مواردی بوده که ما از مدیریت و تثبیت آن گذشته بودیم و کمترین کار ممکن، ماندن در همان سطح است و هر قدمی به عقب، بی‌شک افول است. به خوبی به یاد دارم که در اولین سال شرکت در شهر آفتاب روز اول نمایشگاه در محلی که همه با کمبودهای آن آشنا هستند ـ و البته آن‌هایی هم که آشنا نبودند ظاهراً بعد از دو سال بالاخره آشنا شدند ـ آغاز به کار بخش بین‌الملل به نحوی انجام شد که تمام زیرساخت‌ها از دستگاه پوز گرفته تا تخصیص و تسویه اجاره غرفه و تحویل کتب گمرک به غایت دقیق انجام شده بود؛ سرای اهل قلم بین‌الملل با رویکرد جذب مخاطب عمومی سالن و با محوریت موضوعات بین‌المللی در نشر، متفاوت‌ترین برنامه‌ها را ارائه کرد و... ما به روزی رسیدیم که ناشران عرب حقیقتاً به شکل خودجوش طومار تشکر امضاء کردند، این دستاورد نمایشگاه است و مقام شخصی نیست و امروز صحبت از طومار اعتراضی و نقص در زیرساخت است. این هم متعلق به کل نمایشگاه است، این پس‌رفت به معنای واقعی کلمه است.

دلیل این عقب‌گرد و افت کیفی را چه می‌دانید؟

مشخصاً سوء مدیریت؛ سوء مدیریتی که در ضمیر خود منبعث از تسویه حساب‌های شخصی و اغراض گروه‌گرایانه و منفعت‌طلبانه است و موضوع فراتر از شخص من یا هر شخص دیگری به مثابه یک فرد است. موضوع ساختار کجی است که اگر جلوی آن گرفته نشود تا ثریا کج خواهد رفت؛ هم در صنفی که دسته‌بندی‌ها و صف‌بندی‌های کودکستانی برخی افراد در آن به آبرو و اعتبار کل صنف ضربه زده و حاضرند فردی که به وضوح اعتراف می‌کند من «هیچ تجربه‌ای در این کار ندارم و تابحال جای غرفه‌های بین‌الملل را هم ندیده بودم» به این کار بگمارد تا به زعم خودش عنان امور را در دست بگیرد و هم در بدنه ارشادی که خودش را رقیب صنف می‌داند و چنانچه حاضر به تقسیم قدرت با ایشان نباشی از هرگونه پرونده‌سازی و ایراد اتهام واهی که به گواه دستگاه‌های نظارتی بالادستی پوچ و غیرقابل استناد و استماع است، کوتاهی نمی‌کند ولی اگر با ایشان همراه بشوی و اصطلاحاً «حرف گوش کن» باشی، حتی اگر هزاران عیب و علت به چشم همه بیاید و به هزار زبان خواهش و اعتراض بیان شود، سر در گریبان فرو می‌برد و به نگاه رأفت و عطوفت و هم‌دلی مصلحتی از سر تقصیرها می‌گذرد.

این افراد چه کسانی هستند؟ بیشتر توضیح بدهید.

الان بیشتر از این قصد ورود به این مبحث را ندارم؛ ولی چنانچه واکنش مؤثری به افتضاحات امسال نبینم، حتماً مطالبی را بیان خواهم کرد که هم ابعاد سواد و دانش و اهداف امثال آن فرد مدعی صنفی که راجع به تجارت و فرهنگ تجاری بین‌المللی کتاب به اندازه پشیزی آگاهی ندارد و این طرف و آن طرف شطحیات می‌نویسد مشخص شود و هم کیفیت عملکرد برخی دستگاه‌های مثلاً نظارتی در بدنه ارشاد که کارمند آن برای به دست گرفتن گمرک سال بعد در سالن نمایشگاه بازاریابی می‌کند، روشن بشود.

در مورد تعیین نرخ ارز، ظاهراً پس از خبرسازی‌ روزهای اول، واکنشی از ارشاد دیده شد و مقرر شد حمایت‌هایی صورت پذیرد. شما از چند و چون آن مطلع هستید؟

جالب اینجاست که نه من، نه شما، نه غرفه‌دار و نه حتی مجری این طرح هیچ‌یک از چند و چون آن مطلع نیستیم! یعنی به نظر می‌رسد همه باهم، یک اندازه در مورد آن هیچ‌چی نمی‌دانیم! علی‌الظاهر آقایان پس از اعتراضات مکرر، به خود آمده‌اند که کاری بکنند و نتیجه این شده که همه را جمع کرده‌اند و بدون ابلاغ هیچ سازوکار مشخصی به همه گفته‌اند از فردا (روز هفتم نمایشگاه، دقت کنید روز هفتم) کتب را به قیمت مصوب دولتی یعنی دلار 4200 تومان بفروشید و نمایشگاه مابه‌التفاوت آن را پرداخت خواهد کرد و همچنین روش محیرالعقولی هم که برای محاسبه آن پیشنهاد کرده‌اند، ارجاع به فاکتورهای خود ناشر و غرفه است! این در شرایطی است که اجاره غرفه‌ها با نرخ آزاد دریافت شده بود و در نهایت مجبور به بازپس دادن آن هم شده‌اند. جالب‌تر اینکه این نظام بی‌در و پیکر از فیلتر کسانی گذشته که چهار سال پیش برای سیستمی که به گواه دستگاه‌های نظارتی بالادستی، تخلف که هیچ، حتی یک ریال انحراف اختصاص یارانه هم نداشت، خط و نشان می‌کشیدند و می‌خواستند درش را ببندند! سؤال این است که این مبلغ از کدام منبع تأمین شده است؟ اگر می‌شد تأمین کرد چرا زودتر فکری نکردید؟ سازوکار بی‌بدیل شما چگونه ارز را به دست ناشر عربی که فردای نمایشگاه به کشورش بازگشته می‌رساند؟ آن دانشجویی که در هفت روز اول کتابش را خریده چه گناهی کرده که روزهای اول به دنبال تأمین منابعش بوده است؟ غرفه‌ای که به رأی‌العین دیدم که کتاب را با دلار 8000 تومان می‌فروخت و به دانشجو می‌گفت: «برو از هر کسی که گفته ارز می‌ده، بگیر و بیار تا من کتاب بهت بدم!» را چگونه رصد می‌کنید؟ و ده سؤال بی‌جواب دیگر.

موضوع دیگری که تا حدی جنجالی شد، اختصاص اضافه متراژ برای پر کردن سالن بود. در این زمینه اطلاعاتی دارید؟

بله اتفاقاً با چند ناشر عرب و لاتینی که در تماس هستم و در بازدید خود از سالن نیز با ایشان صحبت کردم متوجه امر عجیبی شدم و آن اینکه به تمام کسانی که اضافه متراژ داده‌اند وعده «همکاری» و اعمال تخفیف از جانب کمیته داده شده است و بعداً هم واقعا خبردار شدم که چنین کاری کرده‌اند و در خصوص متراژهای اضافه با دستور بدنه اجرایی کمیته بین‌الملل برای ایشان اعمال تخفیف شده است! برای کسی که سازوکار پیچیده اعمال تخفیف در متراژ غرفه را بداند، این موضوع بسیار عجیب و تأمل‌برانگیز است که چه کسی و به چه علت چنین اختیاراتی به کمیته بین‌الملل داده که اشتباه مسلم خود را با اعمال تخفیف از جیب درآمد صنف و نمایشگاه جبران کند؟ آیا کمیته مالی و بدنه نظارتی خود نمایشگاه در جریان این موضوع هستند؟ چه واکنش و اشرافی به این موضوع داشته و دارند؟ آنقدر این موضوع برای من غریب است که صرفاً به عنوان یک فرد دلسوز فرهنگ و عضو ساده‌ای از صنفی بزرگ، اگر به توضیح روشنی دست پیدا نکنم، احتمالاً مستنداتی در ارتباط با این موضوع را در اختیار دستگاه‌های نظارتی می‌گذارم تا ایشان حسب صلاحدید تحقیق و بررسی بیشتری انجام دهند.

در مورد وضعیت خدمات گمرکی چه ارزیابی دارید؟

امسال یک دستگاه از ماشین‌های حمل بار در مسیر بیروت به تهران در ترکیه تصادف کرد و بار آن تلف شد؛ حال اینکه موضوع روشن است، تأخیر و بی‌تدبیری بیش از حد در پیگیری امور و انجام توافقات بین‌سازمانی که حاصل انباشت تجربیات سی ساله نمایشگاه است، این افتضاح را به بار آورد که حتی یک ماشین کتاب هم تا روز قبل از افتتاحیه به نمایشگاه نرسیده بود و بدیهی است که نه آن یک ماشین تصادف کرده همه کتاب‌های سالن عربی بود و تازه اگر هم بوده باشد قطعا کتاب لاتین نداشته که کل سالن گمرک را خالی بگذارد.

مطلب دیگری دارید که بخواهید به گفته‌هایتان اضافه کنید؟

خیر؛ فقط ابراز تأسف برای کسانی که برای مطامع نفسانی خود با پول و سرمایه بیت‌المال و آبرو و حیثیت نمایشگاه و صنف و معاش تعدادی ناشر و استاد و دانشجو که دلخوش به نمایشگاه هستند به همین راحتی بازی می‌کنند.
کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد