نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  






گفتگويي با آقای امیر عصاری مدیر عامل کاغذ حساس نمابر مهر
امیر عصاری: آینده از آن کاغذهای حساس است
22 اسفند 1391

buy clomid pct

clomid birmingham

sildenafil

buy viagra online cheap

buy clomid uk

buy clomid tablets marcelosincic.com.br buy clomid tablets

buy clomid uk

clomid uk online clomid uk prescription

amoxicillin for uti

amoxicillin 500mg how to take gangelhof.dk buy amoxicillin for chickens

buy prednisolone eye drops over the counter

buy prednisolone eye drops over the counter

prednisolone without prescription

prednisolone pharmacy

buy lyrica online india

buy lyrica online

buy naltrexone no prescription

buy naltrexone from trusted pharmacy jlopresti.fr buy naltrexone

where can i buy naltrexone

naltrexone buy online canada blog.dastagarri.com where can i buy low dose naltrexone

Amitriptyline for Anxiety

amitriptyline for anxiety link amitriptyline 50mg

buy low dose naltrexone

buy naltrexone canada open where can i buy naltrexone

Amitriptyline for Anxiety

buy amitriptyline london
امیر عصاری، مدیر عامل شرکت تولیدی کاغذ حساس نمابر مهر، فارغ التحصیل رشته های کامپیوتر و MBA حدود ١٢ سال است قدم در راه پدر گذاشته است و کار وی را در صنف کاغذفروشان ادامه می دهد.
این شرکت در گذشته رول های فکس تولید می کرد و اکنون از تولیدکنندگان و پخش کنندگان کاغذهای حساس مخصوص پرینترهای حرارتی همچون دستگاه های ATM و POS است. با توجه به اینکه این نوع کاغذ طی سال های اخیر مورد مصرف بسیار پیدا کرده است، با وی گفتگویی را ترتیب دادیم که متن آن در ادامه آمده است:

آقای عصاری مورد مصرف کاغذهای حساس در چه نوع دستگاه هایی است؟
رول حرارتی یا همان کاغذهای حساس، نسل جدیدی از کاغذهاست که مورد مصرف آن در پرینترهای حرارتی است. مصرف این نوع کاغذ روز به روز افزایش می یابد و بازار آن به سرعت رو به گسترش است. کاغذهای حرارتی در سیستم بانکی (دستگاه ATM و POS) در سیستم فروشگاه ها و... مورد استفاده دارند.

این نوع کاغذ از چه مزایایی برخوردار است؟
از مزایای پرینترهای حرارتی عمر بسیار ، سرعت چاپ و کیفیت بالای آنها در چاپ است، همچنین عدم استهلاک آنهاست و مشکلاتی که در پرینترهای لیزری و سوزنی وجود دارد در این مدل از پرینترها وجود ندارد.

بازار این نوع کاغذ در ایران و جهان در حال حاضر چگونه است و آینده آن را چطور برآورد می کنید؟
کاغذهای حساس نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان از آینده ی بسیار خوبی برخوردارند. در حال حاضر از هر ٣٠ شعبه در کشور، یک شعبه دارای دستگاه ATM است. سیاست دولت، بانک مرکزی و سایر بانک های کشور نیز بر این است که تا پایان سال ٩٢ هر ٧ شعبه مجهز به یک دستگاه ATM باشند و این به خودی خود نمایانگر بازار رو به گسترش آینده این صنعت است.
البته این بازار رو به رشد است، چون به طور کلی نسل جدیدی از پرینترها به بازار می آید که از نوع پرینترهای حرارتی است. گرایش سیستم بانکی به سمت سیستم اینترنتی، دستگاه های کارت خوان و ATM است و البته فرهنگ استفاده از کارت های بانکی در کشور تقریبا جا افتاده است و بخشی از زندگی مردم شده است که همه ی این کارت ها ملزم به مصرف کاغذهای حرارتی هستند و این خود مزید بر علت است که بازار بزرگی را می توان برای کاغذهای حساس در آینده ای نه چندان دور برآورد کرد.
درضمن، یکی از اصول اتحادیه اصناف در طرح جامع مالیاتی این است که کلیه فروشگاه ها ملزم به استفاده از صندوق باشند و کاغذ مصرفی این صندوق ها نیز همان کاغذهای حرارتی است و به دلیل آنکه این طرح در سرتاسر ایران در حال اجراست، درنتیجه مصرف این دسته از کاغذ نیز رو به افزایش است.

در حال حاضر واردات این نوع کاغذ بیشتر از چه کشورهایی است؟ و معروفترین برندها در ساخت کاغذهای حرارتی کدامند؟
تا امسال، کاغذهای حساس بیشتر از کشورهای کره و چین وارد می شد؛ البته چین در این زمینه ضعیف بود، ولی اخیرا کیفیت کارشان ارتقاء پیدا کرده است. بزرگترین شرکت ها kohler آلمان و هانسول کره هستند که برند هانسول از برندهای فعال در ایران است و البته از قویترین و معروف ترین شرکت ها در زمینه ی ساخت کاغذهای حرارتی. از دیگر برندهای معروف می توان به شرکت او جی ژاپن اشاره کرد که البته مدتی است در ایران فعالیتی ندارد. شرکت میتسوبیشی نیز در گذشته در ایران فعال بود، اما پس از شروع تحریم ها، اولین شرکتی که به ایران کاغذ صادر نکرد همین شرکت بود و نمایندگیش در ایران به طورکلی تعطیل شد.

آیا در ایران هم این نوع کاغذ تولید می شود؟
بله، ما امسال به کمک دو شرکت دیگر موفق به تولید این نوع کاغذ در کشور شدیم و این کاغذ صد درصد ایرانی است، چون هم کاغذ پایه اش در ایران تولید می شود و هم در نهایت خود کاغذهای حرارتی. البته تکنولوژی تولید این نوع کاغذ بسیار بالاست و تنها ٥ یا ٦ کشور در دنیا می توانند این کاغذ را تولید کنند و فکر می کنم ایران ششمین و یا هفتمین کشوری باشد که به این تکنولوژی دست یافته است.

کیفیت کاغذهای ساخت داخل چطور است؟ آیا قابل رقابت با شرکت های رقیب غیرایرانی هست یا خیر؟
بله، این کاغذها بسیار با کیفیت است و قابل رقابت با کاغذهای تولیدی خارجی است، چه از نظر چاپ و چه از نظر ماندگاری. درضمن، از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه است. البته تا پایان امسال خط تولید ما نهایی می شود و کامل به ثبت خواهد رسید؛ درنتیجه واردات این نوع کاغذ هم به مراتب کمتر خواهد شد.

آیا تولید این نوع کاغذ در داخل ارتباطی با تحریم های اخیر دارد؟
البته اصل این پروسه متعلق به شرکت کاربن لِس و جناب آقای مهندس شهلایی، مدیر عامل، این شرکت است این شرکت تقریبا مدت ٣ سال است که برای اجرایی شدن این برنامه تلاش کرده اند و درنهایت امسال به موفقیت نایل شدند. البته مشکلات بسیاری را هم در این راه متحمل شدند، اما متاسفانه اکنون هم از ناحیه ی کاغذهای بی کیفیت چینی متحمل ضرر و زیان می شوند، کاغذهایی که به ترفندهای مختلف وارد بازار می شوند، مثلا به نام کاغذ تحریرو یا کاغذهایی که از تعرفه ی پایین تر، بین ٤ تا ٦ درصد، برخوردارند وارد کشور می شوند و با این شیوه از پرداخت تعرفه ی بالا می گریزند. درنتیجه، کاغذهای حساس موجود در بازار هر روز بی کیفیت تر از دیروز هستند، چون هنوز هیچ استانداردی برای این کاغذها تعریف نشده است.

افزایش قیمت دلار بر بازار کاغذهای حساس تا چه حد تاثیر گذاشته است؟
زمانی که قیمت دلار بالا رفت مشکل بزرگی گریبانگیر صنف ما شد، چون پیش از آن کاغذهایی که وارد می شد یک سری کاغذهای شناخته شده بود از چند برند مطرح که توسط افراد مشخصی هم وارد می شد. اما پس از افزایش قیمت دلار، هم ما و هم مصرف کننده دچار مشکل شدیم، چون به یکباره خلایی در بازار به وجود آمد و واردات کاغذ با بحران مواجه شد. درنتیجه، افرادی پیدا شدند که از فرصت استفاده کردند و از آنجایی که هیچ تجربه و تخصصی در این مورد نداشتند و البته فقط به دنبال دستیابی به سود خود بودند، کاغذهای بی کیفیت چینی را وارد بازار کردند.
درنتیجه، متاسفانه اکنون بازار مصرفی با حجم زیادی از این کاغذها روبروست و چون مصرف کننده اطلاعات و شناخت خیلی کاملی در مورد این کاغذها ندارد دچار مشکل و دردسر شده است. به طور مثال خیلی مواقع با ما تماس گرفته می شود و به ما می گویند که جوهر پرینترشان تمام شده است و می خواهند بدانند از کجا می توانند جوهر مخصوص را تهیه کنند و متاسفانه نمی دانند که پرینترهای حرارتی جوهر مصرف نمی کنند، بلکه ایراد از کاغذی است که استفاده کرده اند و کیفیت کاغذ پایین است.

حتما این کاغذها به دستگاه هم آسیب می رسونه، درسته؟
صد درصد، کاغذهای چینی کرک دارند و این باعث می شود یک قشری بر روی هد دستگاه بنشیند؛ درنتیجه، استهلاک دستگاه بالا می رود و در این جا مصرف کننده کسی است که بیش از دیگران متضرر می شود.
البته شرکت های چینی با اسامی مختلف کاغذ تولید می کنند و هم جنس با کیفیت خوب تولید می کنند و هم با کیفیت پایین. البته این شرکت ها ممکن است در یک دور کاغذ خوب تولید کنند و در دور بعد کاغذ بی کیفیت، بنابراین باید همیشه هر قسمت از کاغذها را چک کرد.

قطعا اندازه و ابعاد کاغذهای حرارتی نسبت به سایر کاغذها متفاوت است، لطفا در مورد اندازه ی این نوع کاغذ توضیح بدهید.
به طور کلی این نوع کاغذ در دو سایز 57mm و 79mm است و در قطرها و متراژهای مختلف وجود دارد؛ علت اینکه این نوع کاغذ کوچک است، به دلیل حجم کم آنهاست؛ وگرنه امکان اینکه از آنها کاغذهای بزرگتری مثلا با عرض ١٠٤ هم می توان تولید کرد، اما در این دو سایز تولید می شوند به دو دلیل: اول آنکه این کاغذها در دستگاه هایی استفاده می شوند که بزرگ نیستند، دوم آنکه اگر با عرض زیاد تولید شوند کیفیت کار پایین می آید. البته نیازی به این کار نیست، چون کاغذهای حساس در ابعادی که در حال حاضر تولید می شوند دارای قابلیت هایی از جمله بالا بودن سرعت کار، کیفیت بیشتر و هزینه چاپ پایین تر هستند، اما به صورت بزرگ تر شده شرایط رو معکوس می کنه.
به طور کلی کاغذهایی که وارد کشور می شوند در عرض های بزرگ هستند، مثلا ١٢ هزار متر یا ٦ هزار متر. ما و دیگر شرکت های داخلی هم این کاغذها را به قطعات کوچکتر خرد و بسته بندی می کردیم. در واقع به جز شرکت کاربن لس مابقی شرکت های داخلی فقط کار برش و بسته بندی این کاغذها را انجام می دادیم. البته شرکت ما در حال حاضر و در این زمینه به عنوان اولین شرکت بر روی برندینگ این کاغذ فعالیت می کنیم.

لطفا درمورد نحوه ساخت این نوع کاغذ و تکنولوژی مورد استفاده در ساخت کاغذهای حرارتی توضیح دهید.
این کاغذها، یک کاغذ پایه دارند که به طور تقریبی ٤٨ گرمی است و به نام کاغذ Base در جهان مطرح است. این کاغذ پایه را در دستگاه های ستینگ می گذارند و یک لایه از موادی که نسبت به حرارت حساسند روی آنهاکتد می شود. طی ٣ مرحله این کار را انجام می شود تا جایی که کاغذی صیقلی به دست می آید. سپس این کاغذ صیقلی در کوره های خشک کن، خشک می شود. پس از آن به قطعاتی که لازم است تبدیل می شوند و در سایزهای سفارش داده شده بسته بندی می شوند و در پایان ارسال می گردند.

آینده ی این نوع کاغذ را از لحاظ ساخت چگونه پیش بینی می کنید؟
درحقیقت، نسل جدیدی از این کاغذها درحال عرضه به بازار است که به صورت رنگی هستند، یعنی چاپی که بر اثر حرارت به کاغذ منتقل می شود به صورت رنگیه.

معذرت می خوام آقای عصاری یعنی این نوع دستگاه ها مثل پرینترهای چهار رنگی که در حال حاضر برای سایر کاغذها استفاده می شود هست یا نه؟
این نوع پرینترها قابلیت این را دارند که در ٣ رنگ مختلف چاپ را انجام دهند، ولی اکثر پیش پرینترهایی که در ایران است قابلیت ٢ دارند و البته نمی توان با این پرینترها عکس را چاپ کرد، چون کیفیت آنها در این حد نیست.

در پایان سوالی که دارم این است که افراد سودجویی که وارد این صنف شده اند، دیگر چه آسیب هایی را به مصرف کننده و شما که تولید کننده و از وارد کنندگان قدیمی این صنف هستید وارد کرده اند؟
بزرگ ترین مشکل ما با این افراد این است که ورود آنها به بازار در حال نابودی بازار و رقابت سالم است. یعنی رقابت به آن شکلی که در گذشته بود دیگر وجود ندارد. قبلا ما چند شرکت بودیم که با هم رقابت داشتیم، اما اکنون هر روز کالاهای بی کیفیت تر بیشتری در بازار توزیع می شود و درنهایت مصرف کننده کسی است که آسیب می بیند.
البته یکی دیگر از مشکلات ما با این افراد فرصت طلب این است که آنها از برندهای مختلف همکاران، همچنین از برند ما، استفاده می کنند و این باعث سردرگمی مصرف کننده می شود.

آقای عصاری از اینکه وقتتان را در اختیار من و مخاطبان وب سایت قرار دادید سپاسگزارم.
خبرنگار مرکزاطلاعات کاغذ ایران
بنفشه برادران
کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد